Урок№1
Чому без повітря немає життя?
19.03 Урок №2
Мої досліди:як виявити невидимку-повітря?
Інструкція:
1.
Розкрий віяло
2.
Помахай ним на себе.
3.
Дай відповідь. Що ти відчув?
1)
Інструкція:
1.
Надуй
повітряну кульку
2.
Чим вона наповнилася?
3.
Дай відповідь. Що ти відчув?
2) група (Мильні бульбашки)
Інструкція:
1.
Подуй, щоб вийшла мильна бульбашка.
2.
Чим
вона наповнилася?
3.
Дай відповідь.
3) група (Склянка з водою й трубочкою)
Інструкція:
1.
Подуй, через трубочку в воду.
2.
Що
відбувається?
3.
Дай відповідь.
4) група (Що в середині кожного м'яча)
Інструкція:
1.
Потримай обидва м'ячі.
2.
Що ти помітив? Чи однакові вони?
3. Дай відповідь.
1. Учні проводять досліди.
Закріплення
вивченої теми
1 Дослід
1.На порожню пляшку
одягнена повітряна кулька або медична рукавичка.
2. Ставимо пляшку в
контейнер з гарячою водою.
3. Спостерігаємо,
що відбувається. (Кулька надувається й
піднімається догори.)
4. Ставимо в
контейнер з холодною водою, кулька опускається.
Що відбулося? Учні
роблять висновок. При нагріванні повітря піднімається вгору, при охолоджені –
опускається .
2 Дослід – фокус
Вчитель бере дві порожні пляшки з повітряними кульками, які
знаходяться у них. Двоє учнів намагаються надути кульки в пляшках. В одного
виходить, а в іншого ні.
Що відбулося? Учні
роблять висновок. В одній з пляшок є отвір, через який виходе повітря й кулька
надувається. В другій такого отвору немає.
Повітрю нікуди
виходити.
23.03 Де міститься вода?
- Хто завітав до нас на урок?
Загадка
Я і хмара, і туман,
І струмок,і океан,
І літаю, і біжу,
І скляною бути можу! (Вода)
— Як і де людина використовує воду? Розкажіть за допомогою своїх
малюнків де ви використовуєте воду вдома.
- Діти, давайте уявимо, що на всій планеті зникла вода. Що трапиться?
(Де немає води, там немає життя)
- Людина може прожити без води лише 3 дні.
Отже, ми вияснили, що без води неможливе життя на Землі.
-Уявіть, що ви рослини, тварини, люди якихось
професій. Чи потрібна вам вода? Для
чого? Наприклад, я – кухар. Вода мені потрібна для приготування страв та миття
посуду.
1. Я – квітка. Вода мені потрібна, бо я хочу пити.
2. Я – дерево. Вода мені потрібна, бо вона дає мені
поживні речовини.
3. Я – ряска. Я живу у воді.
4. Я – пташка. Я хочу пити.
5. Я – рибка. У
воді я дихаю
6. Я – дельфін. Я живу у воді.
7. Я – мама. У воді я перу білизну.
8. Я – бабуся. У воді я розчиняю сіль, цукор, оцет, щоб
консервувати овочі та фрукти.
9. Я – шофер. Водою я мию машину.
10. Я – аптекар. За допомогою води я роблю ліки.
11. Я – робітник. Працюю на заводі. Вода потрібна мені,
щоб охолоджувати готову продукцію.
12. Я – продавець. Влітку я продаю багато напоїв, цим
захищаю людей від перегрівання.
13. Я – пожежник. Вода потрібна, щоб гасити пожежі.
- За що ми можемо подякувати водичці? ( за те, що вона дає життя, а без води
усе загине)
Отже, воду потрібно охороняти, берегти, не забруднювати, використовувати
дбайливо.
24.03
Мої досліди. Які властивості має вода?
Голубий колір - вода
Презентація
26.03 Чому нам потрібна вода?
Переглянь презентацію:
Мовознавча хвилинка
Ми живемо на планеті Земля.
На чорній землі біла пшениця
родить.
Мій рідний край, моя земля, як
довго я до тебе линув.
- Що означає слово
"земля" в кожному з речень?
Робота з підручником
07.04 Який склад має г'рунт
Переглянь:
09.04.Чому кажуть,що родючий Ґрунт -"батько" врожаю?
Казка «Про ґрунт, пісок і глину»
Жила мати Земля і мала вона двох синів, яких звали Ґрунт
та Пісок, і доньку Глину.
Одного разу мати наказала своїм дітям: «Ідіть по білому
світу та навчіться вирощувати дерева, кущі і трави. Хто принесе мені більше
зелені, тому я віддам усе, що є у мені, на мені і наді мною».
Вирушили брати з сестрою у мандри. Незабаром бачать вони
— летить птах, у дзьобі горіхи, в лапках насіння дерев і кущів. Злякали брати
птаха і випустив він усе своє добро. Поділили вони пташиний скарб між собою і
пішли садити його.
Пішов дощ. Увійшла в Ґрунт волога, поволі напуваючи усі
рослини.
Просочилась і швидко висохла вода на Піску. Не встигли
рослини й напитися.
А Глина зовсім не вбирала в себе вологу. Висохла вона,
взялася цупкою корою і бідним рослинам нічим було дихати.
Пригріло сонечко і заплакали Пісок із Глиною, коли
побачили, яку чудову галявину виростив Ґрунт. Пішли всі додому. Матінка Земля
щедро нагородила Ґрунт.
І по цей час Ґрунт добре служить довкіллю. І не
соромиться він свого чорного кольору.
Родючість
Якщо грунт – це верхній шар землі, то чи можна вважати родючими пісок на березі Чорного моря, глиняний кар’єр, гранітні брили? (ні, гірські породи не родючі, тому що не мають гумусу).
Саме від гумусу залежить родючість ґрунту: чим більший шар гумусу, тим родючіший грунт, тим кращі умови для росту рослин. Саме він забезпечує рослини поживними речовинами, водою, повітрям, теплом. Родючість ґрунту вимірюється його врожайністю, чим родючіший грунт, тим вищі врожаї .
Грунт постійно поповнюється органічними та неорганічними речовинами.
- Як саме?
Поживні речовини надходять у грунт внаслідок перегнивання решток тваринних та рослинних організмів, а також випорожнень тварин. Так, щороку у великій кількості відмирають однорічні рослини, опадає листя дерев. Через певний час бактерії та інші організми перетворюють їх на перегній або гумус.
- Яке значення мають тварини, які живуть в ґрунті?
Дощові черві прокладають у ґрунті ходи, завдяки цьому він розпушується і до нього краще проникають вода і повітря, живляться вони відмерлими рештками рослин і тварин, затягуючи їх у свої ходи і тим самим збагачуючи ґрунт. Кількість дощових червів на 1 га досягає 5 млн., таким чином їх наявність у ґрунті сприяє підвищенню його родючості. Останнім часом роблять спроби штучно розводити дощових черв’яків та переселяти їх у ті місця, де їхня кількість недостатня.
13.04 Якими бувають рослини?
— Які культурні рослини людина вирощує на городі, у полі? Картоплю, буряк, кукурудзу, моркву, капусту.)
— Які культурні рослини людина вирощує в саду? (Яблуні, груші, вишні, агрус, смородину.)
— Які культурні рослини людина вирощує на клумбі? (Чорнобривці, айстри, троянди, тюльпани.)
— Як назвати одним словом рослини — огірок, айстри, слива? (Культурні.) Чому? (Бо їх вирощує людина)
Гра “Хто найкмітливіший?”
— Відгадайте загадки. Які рослини — дикорослі чи культурні — називають слова-відгадки?
• Довгий, зелений, добрий і солоний, добрий і сирий.
Хто він такий? (Огірок)
• Квітка пишна, квітка гожа, на троянду трішки схожа.
На кущах вона зростає.
Хто із вас цю квітку знає? (Шипшина)
• Я не м’ясо і не хліб, не капуста і не біб, та смакую я усім:
мене печуть, мене варять,
мене їдять, мене хвалять. (Картопля)
• Стоять красуні на воді, вінки в них білі й золоті. (Лілії водяні)
• Сам червоний, а чуб зелений. (Буряк)
• Ми у лісі проживаєм, дзвоном сонце зустрічаєм.
Маєм гарні сині очки, називаємось ... (дзвіночки).
• За хатиною в садочку у зеленому віночку
та в червоних намистинах стоїть дівка молода.
І збігаються всі діти, щоб на неї поглядіти: за намисто кожен — смик!
Та й укине на язик. (Вишня)
• Що за дерево, чий цвіт
пахне медом на весь світ? (Липа)
• Сидить вона на городі вся в латках. (Капуста)
• Не гаряче, а пече — утечеш,
при дорозі не скубнеш — обминеш.
Дуже злючою бува ця трава, називається вона ... (кропива).
• Круглий, як куля, зелений, як трава, червоний, як кров, солодкий, як мед. (Кавун)
У зеленому лісочку під мережаним листочком червоніє невеличка спіла ягідка ... (суничка).
14.04.Як вивчати будову рослин?
/
16.04 Як розрізняти дерева ,кущі й трав'янисті рослини?
1..https://learningapps.org/3163730?fbclid=IwAR2CBXBYUaTlHoNfFULrOABB40jKyQsVpHa_5L--v9dPYNbCLZd_vur3AwY
2.https://learningapps.org/3163841?fbclid=IwAR0_7kDkNhYqiSuW0jXzH-95yt6TDmM7kWTNOpGoJOj8UAa7-D-ZpxqgBz0
21.04 Мої спостереження. Якими бувають культурні рослини?
• Пригадай. Які рослини належать до культурних? Де їх вирощують?
Позмагайтеся. Хто назве більше польових культур, овочів, фруктів, ягід? Яке значення мають культурні рослини в нашому житті? Що з них виготовляють?
• Дослідіть разом із дорослими. Чому кажуть, що плоди кавуна й дині — це ягоди? Порівняйте їх з ягодами аґрусу.
23.04 Яку користь приносять культурні рослини людям?
— Чи можеш ти хоча б один день прожити без культурних рослин? Розпочнемо від самого ранку. Рушники виготовлено з льону або бавовни. На столі в тебе — хліб. Пригадай. Із чого його випікають? А якщо в тебе на сніданок каша, то тобі її також «подарували» польові культури.
Дослідіть. Що приходить до нашого столу з поля, городу, саду?
27.04 Мої досліди.Як вирощувати кімнатні рослини?
— Коли настають свята, кожному приємно отримати в подарунок квіти. Гарні букети складають зі спеціально вирощених культурних прикрашальних — декоративних рослин.
• А які рослини ми називаємо кімнатними? Чому?
Роздивіться фотографії й розкажіть, які кімнатні рослини є у ваших помешканнях.
Чому кімнатні рослини не можуть гарно рости без догляду? Які овочі, фрукти та ягоди тобі подобаються найбільше? Що ти знаєш про користь овочів і фруктів для твого здоров’я?
За що ми цінуємо культурні рослини?
28.04 Якими бувають тварини.
Тварини, за якими доглядає людина,є свійськими.
Переглянь відео про свійських тварин
Тварини ,які самі облаштовують своє житло,самі знаходять собі їжу,є дикими.
Переглянь відео:
Пограйся:
https://learningapps.org/10525893?fbclid=IwAR3gPIqCcxUg4fF6ZKkFSte1_u12auo4QbIA9IXb5QbhDayhnd1yRc9FVyk
https://learningapps.org/7982505?fbclid=IwAR3a8dnmxGSzqPEI6nFR64nlqNOqQnUeT1Trtxpz22F_L5XTB3vo7fG0m_s
30.04 Хто такі комахи?
Будова комахи:
• Дослідіть. Яких комах називають захисниками рослин, а яких — шкідниками?
• Досліди. Яку будову мають комахи? Полічи, скільки в них ніжок-кінцівок.
• Обговоріть. Чому павук — НЕ комаха?
Тіло комах складається з трьох частин: голови, грудей і черевця. Комахи мають по шість кінцівок.
04.05 Хто такі риби?
Відгадайте загадку.
• Плаваю під містком
І виляю хвостиком.
По землі не ходжу.
Рот є — не говорю.
Очі є — не блимаю.
Крила є — не літаю. (Риба)
— Які особливості тварини описані
в загадці? Про які «крила» в ній йдеться?
— Тема нашого уроку — «Риби».
Розгадай ребус:
Розгадай загадки:
05.05 Хто такі птахи?
— А тепер познайомимося з тваринами, які опанували повітряну стихію. Більшість птахів чудово літає. Є й такі,
що не вміють літати, а лише бігають або плавають.
Птахи живуть скрізь на Землі: й там, де дуже спекотно, й там, де неймовірно холодно. Є серед них велетні. Є й крихітки, розміром з метелика. Користь від них і для природи, і для людей велика. Адже вони невтомно поїдають комах — шкідників рослин.
Роздивіться світлини із зображенням різних птахів. Складіть речення про кожного з них.
• Порівняйте птахів між собою за розмірами (довжиною тіла).
Тіло птахів укрите пір’ям. Його форма сприяє польоту. Тіло поділяють на голову, шию, тулуб і ноги. Замість передніх кінцівок — крила.
Спостерігайте, які птахи прилітають у наш край першими. Чим вони полюбляють ласувати?
Відгадай загадки:Переглянь мультик.послухай голоси птахів
07.05 Хто такі звірі?

пограйся:
1.https://learningapps.org/4293743?fbclid=IwAR1j-WKPuhfyfhPWixH0C1BI_-Tb4ZfslHSHf0pSc4o8Kj11G-1MYKHRXpI
2.
https://learningapps.org/3193031?fbclid=IwAR2-TiR_quj6OOi89WU8q_pJ-gzbMpkGMGgc1vkpyh63oFaSLP6PqIsT7DA
12.05 Чому свійські тварини і люди-нерозлучні супутники?
— Чи ти можеш існувати без усього, що дають свійські тварини? Продуктів харчування, одягу, взуття... А також без відданості й ласки твоїх друзів — собаки й кота. Чи зможуть вижити свійські тварини без догляду й піклування людей? Здавна між людьми й свійськими тваринами утворився тісний взаємозв’язок.
Позмагайтеся, хто знає більше назв свійських тварин. Поясніть, яку користь вони приносять. Як потрібно за ними доглядати?
Переглянь:
Відгадай:
Ніс в сметані в нього й ротик, відгадайте, хто це?
(Котик)
Не дід, а з бородою, не бик а з рогами, не корова , а
доїться (Коза)
Сама строката, їсть зелене, дає біле.
(Корова)
• Хто
не пряде, не тче, а людей одягає? (Баран,, вівця)
• У
кого роги довші за хвіст? (Коза).
• Хвіст
гачком, ніс
п'ятачком. (Свиня)
І ввечері
і зранку
Вартую я на ґанку.
І кусаю, і гарчу-
В дім чужих не пропущу. (Собака)
Вартую я на ґанку.
І кусаю, і гарчу-
В дім чужих не пропущу. (Собака)
Стоїть в
стайні,
Вівса просить
І на собі
Хлопців носить.(Кінь)
Вівса просить
І на собі
Хлопців носить.(Кінь)
Є на рильці п'ятачок,
Замість хвостика — гачок.
Візьмеш в руки хоч на мить —
Мов скажене, верещить.
Краще не чіпайте.
Хто це? Відгадайте!(Порося)
Які тварини є у вас
дома? Які у них клички? Що люди одержують від тварин? Назвіть продукти
харчування, які отримуємо від свійських тварин?
14.05 Як залежить діяльність людей від природних умов?
Переглянь відео:
Роздивіться світлини й розкажіть, що на них
зображено. Поміркуйте, де умови для життя рослин і тварин сприятливіші. Які наслідки діяльності людей ви помітили? А де діяльність людей відсутня? Чому?


У горах пасуться вівці. Придумайте розповіді до світлин.
Діяльність людей нерозривно пов’язана з природою.
— Здавна там, де були сприятливі природні умови, поселялися люди. Будували житло, з’являлися села та міста. Люди обробляли поля, збирали врожаї зернових, овочевих та інших рослин. Там, де були зручні пасовища, — розводили свійських тварин.
Поміркуй, до яких світлин можна застосувати ці прислів’я.
• Хто полю годить, тому воно родить.
• Хліб дозріває — хлібороб не гуляє.
• Ліс і квіти — зелена обитель, їхнє повітря — кращий цілитель.
• Де є вода, там є і життя!
• Поміркуй, яких свійських тварин розводять у горах, де немає родючих ґрунтів.
18/05 Які взаємозв'язки існують у природі?
— Між рослинами й тваринами існує тісний взаємозв’язок. Рослини забезпечують тварин домівкою, захистом та їжею. Комахи, птахи і звірі живуть у кронах дерев, у гущавині чагарників і серед трави. Тут є чим поживитися. Але й рослинам потрібна «допомога» тварин. Комахи запилюють квіткові рослини. Птахи й звірі поширюють їхнє насіння. А також охороняють рослини від ворогів — ненажерливих комах. Водночас усі живі організми потребують сонячного світла, тепла, повітря й води, що належать до неживої природи.

• Досліди за малюнками. Хто кому допомагає?
Сойка «сіє» дубки.
Дуб — найцінніше дерево наших лісів.

Білка «садить» ліщину. Гарний кущ зі смачними горіхами.
• Поміркуй, як тварини можуть поширити насіння череди — корисної лікарської рослини.

• Досліди. Чому про цього птаха кажуть «санітар лісу»?

Чим свійські тварини можуть забезпечити людей? Які природні умови ти вважаєш найкращими для себе? Назви тварин, котрі живляться лише рослинною їжею.
Чи здивувало тебе, що рослини й тварини не можуть жити одні без одних?
19.05 Як спостерігати за природою навесні?
Спостережливий пан Лісник стверджує що всі весняні місяці мають дуже влучні назви.
• Роздивіться світлини й розкажіть, чи ви погоджуєтеся із цією думкою. Які ознаки притаманні кожному весняному місяцю?

— Навесні природа оживає. Сонце піднімається дедалі вище на небосхилі. Тому Земля дістає більше тепла й світла.
Учіться спостерігати за природою!

Проведіть дослідження
За станом рослин. Коли розгортаються листки на різних рослинах? Які в них форма й колір? Які рослини називають першоцвітами? За станом тварин. Коли ви побачили перших комах: метеликів, мурах, бджіл? Які птахи першими прилетіли в наш край? Чи змінилася поведінка білок?
За роботою людей. Які турботи з’являються в людей навесні в місті та селі?
21.05 Діагностична робота
Пройдіть за посиланням. Введіть код. Пройдіть тестування. Можете пройти протягом дня до 23.00
Код доступу 3421109
22.05 Що шкодить природі?
— Головний наш обов’язок — збереження й охорона природи. Чи знаєш ти, що шкодить природі?

Ворогом чистого довкілля є спалювання різного непотребу, сміття, бур’янів та опалого листя. Адже з димом у повітря потрапляють отруйні речовини. Дихати таким повітрям — шкідливо для здоров’я.
Дуже небезпечним для природи є також вирубування лісів і зменшення чисельності рослин. Бо саме рослини сприяють очищенню повітря.
• Поміркуй. Як зміниться повітря, коли не буде зелених насаджень? Де тоді житимуть різноманітні тварини?

• Яку ще користь дарують нам ліси? Розкажи

• Як ти гадаєш, що можуть означати ці знаки?

Поясни зміст прислів’їв.
• Той природі ворог, хто дерево не береже.
• Зрубати дерево — п’ять хвилин треба, а виростити — сто років мало.
• І великий дуб, а від малої сокири впаде.
• Практичне завдання. Обговори з батьками, які дерева та кущі ви зможете навесні посадити біля свого будинку.
Як ти себе почуваєш, коли довкола розкидане сміття? Чим тебе приваблює природа?
Які куточки природи у твоєму рідному краї тобі подобаються найбільше?
20.06 Як потрібно поводитися серед природи?
Переглянь:
Складіть правила поведінки серед природи. Поясніть, що означають ці знаки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий