українська мова(читання)

Звук[шч]позначення його літерою щ.(закріплення)

   
В слові щука 4 букви,але 5 звуків:[шчука] [-  - 0 - 0]

1 Назви предмети на малюнку,правильно вимовляй звуки:[ш]і[шч]
2.Прочитай слова:

Попрацюй з підручником ст.62-63






Звук[ф] позначення його літерою Фф



1.     Пошуки букви
Буква ця – то фантазерка,
Любить фрукти, феєрверки.
І фіалки, і фонтани,
І фортецю, і фазана.
Фарби різнокольорові,
Фею й факели казкові.




-         Отже, це буква «еф», вона позначає звук [ф].
-         Давайте спробуємо її правильно вимовити!

-         Вимовляється з перешкодами. При вимові чути більше шум, ніж голос. Це приголосний, глухий. Він може бути твердим та пом’якшеним.
-         Цей звук на письмі позначають літерою Ф,ф(еф). Також є найменш уживаною літерою українського алфавіту. Ця буква нагадує постать людини, яка стоїть, вперши руки в боки. А звук, що зображує буква, схожий на зітхання стомленої людини.
(діти зображують стомлених, вимовляючи новий звук).

Робота над загадками.
Пензлик, аркуш та вода,
Де ж  малюнок? От біда!
Що іще забула взяти,
Щоб пейзаж намалювати?
                               (фарба)
Фіолетові фіранки
У світлиці та на ґанку.
Фіолетові малята
Весну люблять зустрічати
                              (фіалки)
-         Які перші звуки ви чуєте в цих словах?
-         [Ф],[ф’].

Звуковий аналіз слова

Надрукуйте схеми до поданий слів

ФАРБА                         ФІАЛКА

0- - 0                             =00- - 0

 Знайди та прочитай слова з буквою «еф». 
Муртфарасонмилофермапаразіркафазанпарасолякартафутбол

Попрацюй з підручникомст. 64-65




20.03  Закріплення звукових значень вивчених літер


Прочитай:
1. Уявіть, що до нас прийшла фея і в неї можна попросити будь-яку річ, у назві якої є звуки [ф] або [ф’]. Що ви б забажали?
 Починаючи словами: Я попросив би у феї …
2.                                                                                                                                                        





  
 3.Намалюй,як бачиш її ти 
4.Попрацюй з підручником ст.66-67




23.03 Закріплення звукового значення вивчених літер.

1.Порахуй скільки букв Щ сховалось:



2.Скільки букв Ф сховалось,порахуй.








Попрацюй з підручником ст.68 -69




25.03  Апостроф.

     



   

















Склади слова:











Попрацюй ,підручник ст. 70-73


         

27.03  Звуки[дз] [дз'],позначення їх літерами Дз,дз.




  




 

Попрацюй за підручником ст.74-75
06.04 Звук[дж],позначення його літерами Дж, дж.Звуковий аналіз найпростіших слів.




  1. Виділення звука [дж] у слові бджола.
  2.  Артикуляція звука [дж].
(широкий кінчик язика змикається з твердим піднебінням)
  1. Характеристика звука [дж]
(Приголосний твердий, вимовляється злито.)
  1. Утворення складів
[дж] + [а] = [джа]
[дж] + [о] = [джо]
[дж] + [е] = [дже]
[дж] + [и] = [джи] і т. д.
  1. Гра «Впіймай звук».
Джерело, бджола, джинси, джміль, джем, саджаю, ходжу.
  1. Ознайомлення з буквосполученням «дж». 


[дж]  -
[м']   =
[і]     о

[л']    =
Зверни увагу: 5 букв,а звуків лише 4!  
 Прочитай:



джа-дза
дже-дзе
джу-дзу
джи-дзи
джо-дзо
джмі-дзві


Попрацюй за підручником ст.76-79







08.08 Подвоєння приголосних звуків
1.Порівняй вимову:
Катя -взуття
Таня -проміння
Галя -гілля
М'який подовжений звук позначається на письмі двома однаковими буквами

2.Це 2 букви,але 1 звук ( = : )



3.Визнач яким словам відповідає схема:

4.Визнач кількість звуків і букв у словах:


5.Попрацюй за підручником ст.80-83

09.04 Абетка,азбука,алфавіт.Алфавітний порядок розміщення слів.

Сучасна українська абетка складається з 33 літер, які вживаються для позначення на письмі 48 звуків.


Букви в алфавіті — 33:


позначають приголосні звуки — 22;


позначають голосні звуки — 10(а о у и і е є ї я ю)


не позначає звука (ь) — 1.


22 літери позначають приголосні звуки — б, в, г, ґ, д, ж, з, й, к, л, м, н, п, р, с, т, ф, х, ц, ч, ш, щ.


10 літер позначають голосні звуки, з яких а, е, и, і, о, у позначають один звук, а літери є, ю, я позначають один звук  після м’яких приголосних (синє, люди, ряд), а на початку слова, після голосних і після апострофа —  два ([й + e], [й + u], [й + ɑ] — має, юнак, в’янути). Літера ї завжди позначає два звуки ([й + i] — їжа, з’їзд).


Літера ь звукового значення не має, а вживається для позначення м’якості приголосного звука (кінь, льон).

За алфавітом розміщують слова в довідниках, словниках, енциклопедіях, складають списки людей, різні каталоги тощо.


2.Назви всі літери в алфавітному порядку:
3.Склади слова(
Кожна цифра відповідає порядковому місцю букви в абетці):
17, 1, 15
29, 15, 19, 16, 1 ;
10, 19, 29, 11, 23 ;
15, 18, 11, 9, 15, 1 ;

24, 28, 7, 18, 31 .
4.попрацюй за підручником ст.84-85
  1. Гра «Чим відрізняються слова?»
Мак  —  рак,  шишка —  мишка,  сірка —  зірка,  коса —  коза,  ворона —  ворота, сливи — слава, пічка — річка.
Порт — спорт, Оля — Коля, боби — бобри, сова — слова, оса — роса, оси — коси.



10.04 Букви,що самостійно утворюють склад,слово.

1.Вивчи пісеньку:
Абеткову пісеньку
Весело співать.
Абеткову пісеньку
Треба добре знать.
А, Бе, Ве —
Коник у траві живе,
Ге, Ґе, Де, е —
Мама донечку веде,
є, Же, Зе —
По стежині жук повзе,
и, І, І і и —
Гріється на сонці змій,
Ка, ел, еМ —
лисенятко під кущем,
еН, О, Пе —
Песик носиком сопе,
ер, еС, Те —
В полі житечко росте,
У, еФ, Ха —
я сміюся — ха-ха-ха!
Це, ча, Ша —
Кіт в дорогу вируша,
Ща, Ю, я —
Гарна пісенька моя, Знак
м’який ь — Помічник він
мовчазний. Не мовчи,
А абеточку учи.


2. В українській мові є слова,які записуються лише однією літерою. Спробуй знайти їх у реченні:


Я люблю рибалити. 
У  лісі багато дерев.
Степан і Славік -брати.
Ульяна з  Владиком  їздили у цирк.
Їжачок сховався в норі.
У Максима є годинник.

3.Є букви,які можуть самостійно утворити склад: Я, Є, Ї, Ю


Я-ма

Мо-є
Га-ї
Чи-та-ю
4.Попрацюй з підручником ст.86-87





14.04 Алфавітний порядок розміщення слів.Узагальнення знань та уявлення просклад про співвідношення між звуками і буквами у складі,слові.
1 пригадай:




2.

3.Виріж з кольорового паперу 6 прямокутників(синій,голубий,червоний,жов-тий,помаранчевий,зелений). 

Постав слова в алфавітному порядку ( з використанням кольорових прямокутників)




Попрацюй за підручником ст.88-89







15.04 Формування уявлення про походження назви міста чи села.Опрацювання текстів "Моє село", "Гарно жити у селі" Н.Поклад

1.Переглянь:



2.Попрацюй з підручником ст.90-91

Соколівка утворилась в 1930-х роках як хутір Шевченка переселенцями з сіл, території яких були затоплені водами Дніпра після будівництва ДніпроГЕС.

3.Дай відповідь:

        Як називається наше село?
        Чи подобається воно вам? Чим?
        Що ви зробили, щоб село було кращим?
        Чим особливе наше село?
        Які пташки в'ють гнізда біля твого дому? Зараз ми «підемо» головною вулицею нашого села.
        Як називається ця вулиця?
        Хто з вас на ній живе?
        Чим вона відрізняється від других вулиць села?

         Що знаходиться на території села? 

4.Намалюй своє  село .




17.04 Вживання займенників ми, ти, він, вона, воно, вони у мові(без уживання терміну).Продовження речення за зразком.

1.Назви предмети на малюнках. 

Спробуй розмістити їх у пустих віконечках.










2.Доповни речення відшукавши відповідний малюнок:



 




 
























3.ПОПРАЦЮЙ З ПІДРУЧНИКОМ СТ.92 -93





21.04 Розвиток уміння переказувати близько до змісту прочитаного твору чи окремого його епізоду з опорою на ілюстрації.

1.




2.Вибери малюнок , який сподобався.Склади невеличку розповідь.


3.Попрацюй з підручником ст.94-95







22.04 Розвиток вміння відповідати на запитання  за змістом прочитаного,слова що відповідають на питання хто?що?що робити? що роблю?що зробила?
Робота з прислів'ям.
1.
2.Постав запитання до малюнків. Використовуй питання :хто?,що робить?що?(усно)
Зразок.Хто йде гуляти на вулицю?Що робить продавчиня влітку?





























3.Попрацюй за підручником ст.96-97






24.04 ВПРАВЛЯННЯ У ДОПОВНЕННІ РЕЧЕНЬ СЛОВАМИ ТЕКСТУ. ВИЯВЛЕННЯ У ПРОЦЕСІ ЧИТАННЯ ТА РОЗУМІННЯ ЗНАЧЕНЬ БІЛЬШОСТІ СЛІВ; АНАЛІЗ ТА ДОСЛІДЖЕННЯ НЕЗНАЙОМИХ СЛІВ.

1.Попрацюй за підручником ст.98-99
Прочитай вірш "Робот я і Доллі"
 Спробуй пояснити слова: турбота,кібершкола,барки
-До якої  роботи привчають у кібершколі?
-Які людські чесноти виховують у кібершколі?
-Яку хатню роботу виконуєш ти?
-Про кого турбуєшся?
-Кого поважаєш?
-Як ти думаєш,за що поважають тебе?
Доповни речення словами з вірша ст.98

2.Прочитай вірш "Про кішку і комп'ютерну мишку"

-Як ти думаєш,чому цей пристрій назвали мишкою?

Намалюй тваринку мишку і комп'ютерну мишку.Чи схожі вони?
3.Прочитай текст на ст.99
-Чим сенсорна мишка відрізняється від звичайної комп'ютерної мишки?

 


27.04 Висловлювання власних вподобань щодо змісту поетичного твору, намагання пояснити ,що подобається, а що ні.
Буквар ст.100-101
1.Прочитай вірш:"Чому у зайця гарний зір?"
Чому,на думку автора,зайчик не носить окуляри?
Як ти думаєш,чому автор розповів тобі цю історію?
Чи любиш ти моркву?Переконай рідних, що це дуже корисний овоч.
2.Прочитай вірш:"Таємниці"
Спробуй прочитати його скоромовкою.
Дай відповідь на запитання вірша.
Чи вміє автор берегти таємниці?
Чи вмієш берегти таємниці ти? 
 Переглянь відео:  



3.Вивчи напам'ять вірш : 


СИНЯ КВІТОЧКА
Синя квіточка в росі
Усміхається до всіх:
Джмелику і бджілці,
Яблуневій гілці,
Джерелу глибокому,
Сонечку високому,
Песику вухатому,
Котику хвостатому
І до мене, як весна,
Усміхається вона.
 4.Намалюй до вірша ілюстрацію.





29.04 Опрацювання тексту " Дещо про фей.Історія перша" Ю.Ран


1.Послухай казку



2. Це лише перша історія. У казки є продовження.Ти можеш взяти цю книжку в бібліотеці і  більше дізнатися про цікаві пригоди фей.

3.А тепер відкрий "Буквар" і прочитай цю казку мамі.ст.101

4.Пофантазуй і придумай власного чарівника або фею.Якими чарами ти би їх наділив?

5.Намалюй ілюстрацію до казки або фею, як уявляєш її ти .Пришли фото вчительці.



30.04 Добирання заголовка до вірша.Розвиток уміння читати вголос доступні тексти переважно цілими словами.Вірші Тараса Шевченка.

1.Переглянь відео.





2.Вірші Шевченка знають і люблять в усьому світі.
Послухай уривки з віршів Т.Шевченка у виконанні дітей




3.Попрацюй з підручником ст.102
Прочитай текст.
Розпитай дорослих,які твори Т.Шевченка вони знають.






05.05 Вірші Тараса Шевченка.



Послухай вірші Шевченка у виконанні дітей:







Вірші Т.Шевченка покладені на музику,послухай:



Вивчи вірш напам'ять ст.103



06.05 Опрацювання текстів "Вишеньки" Леся Українка, "Місяць яснесенький..."Леся Українка.


 Прочитай разом з батьками вірші Л.Українки









Збірки творів Л.Українки

Послухай вірш:





Прочитай вірші ст. 104,105





07.05 Вірші . Леся Українка.


Послухай вірш:



Прочитай його:


На зеленому горбочку

На зеленому горбочку,
У вишневому садочку,
Притулилася хатинка,
Мов маленькая дитинка
Стиха вийшла виглядати,
Чи не вийде її мати.
І до білої хатинки,
Немов мати до дитинки,
Вийшло сонце, засвітило
І хатинку звеселило.

Вивчи вірш напам'ять




08.05  Творчість І Франка.









Казки І.Я.Франка знайомі тобі давно:






Послухай казку:



ПРОЧИТАЙ КАЗКУ СТ.106
намалюй ілюстрацію до казки,пришли малюнок вчителю






12.05. І Франко ."Киця"

Розгадай:
  На городі виростала,

Сили набирала,

Непомітно, дуже швидко,

Великою стала.

Став тут дід усіх гукати

Та красуню рвати.

А цю казку, діти, ви
        
        Встигли відгадати?

Згадайте:


-Розкажіть казку "Ріпка" мамі.
І. Франко любив дітей.Він виховував  трьох синів і дочку. Читав їм вірші,співав пісні.Для найменших написав вірш "Киця."
Сьогодні ми познайомимось з віршем І. Франка "Киця"
Послухайте:


Прочитайте вірш "Киця" ст.107

-Чому у киці попухли очі?
-Чому плакала киця?
-Як ти думаєш,хто ж насправді злизав сметанку?
Виконай завдання  внизу сторінки підручника.
Вивчи  напам'ять першу частину вірша до слів:"чим же я буду ходити?"




13.05 Формування та розвиток поваги до української мови.

Вправа «Щоб язичок був слухняним».
Поплямкайте губами;
покладайте зубами;
посичіть, як гуска: «С-с-с!»;
 продзижчіть, як комарик: «3-з-з!»;
 подирчіть, як трактор: «Др-р-р!»;
 пошуміть, як вітер: «Ш-ш-ш!»;

 завийте, як завірюха: «У-у-у!».

*Слухання вірша Лесі Вознюк «Невигадана історія про появу мови».
Колись первісні люди             нахмурювали брови,
не знали ані слова,                 хапалися за списа,
не вміли пояснити:                 Стрічали друзів з миром,
це — мамонт, то — корова.     усміхнено, охоче,
Вони порозумітись                 і дивувались щиро,
старались між собою —         до неба звівши очі.
показували пальцем,             А потім, щоб онукам
кивали головою.                    про все це розказати,
Якщо чужинці раптом           то вигадали мову

з'являлися з-за лісу,                і стали розмовляти.

—     Для чого людям потрібна мова?( відповіді дітей)
—      Сьогоднішній урок ми присвячуємо нашій українській — солов'їній 
мові




Робота над віршем Марш Хоросницької «Матусин заповіт» ст.108
1)     Читання вірша .

2)     Словникова робота. Погідний — ясний, світлий, теплий.

3)     Робота над аналізом змісту вірша.
— Між ким відбувається розмова?
— Яку мову слід зберегти у своєму серці?
— Як потрібно ставитися до інших мов?
— Як автор називає рідну мову?
— Прочитайте окличне речення.
— Який заповіт давала мама дитині?
— Як дитина зрозуміла матусин заповіт?

4.Продовж реченняУкраїнська мова (яка?) ...          
(Ніжна, погідна, державна, рідна, найдорожча, співуча, мелодійна, солов'їна, багата).
5.Послухай,як гарно українською мовою звучать вислови про маму:



 Про маму складено багато пісень і віршів.Прочитайте вірш
 " Вишиванка"ст.108




14.05 "Наш рід" А.Мястківський.



Прочитай спочатку повільно,а потім все швидше



Що ти знаєш про нашу Батьківщину?
Переглянь мультфільм:







 Послухай пісню:








Попрацюй за підручником ст.109
Що ти можеш сказати про родину зображену на малюнку?



Прочитай текст. Дай відповіді на запитання після тексту





15.05 Формування усвідомленої цінності патріотизму, активної громадянської позиції,поваги до родини,держави.

1.Загадка
 Синє небо, жовте жито – цю святиню знають діти. (Прапор)

Ми будемо сьогодні говорити про наш рідний український прапор. 




Про прапор написано багато віршів,послухайте один з них:


Тема нашого уроку казка Зірки Мензатюк «Український прапор»

Казку читає її автор, сучасна дитяча письменниця Зірка Мензатюк спеціально для соціального проекту "Книги, що говорять".
2.Послухай:


3. Словникова робота
 Погідне - чисте
 Барви --кольори 
 Паросток молода - гілочка
 Замилувалася - дивилися з любов'ю
4.Прочитай казку ст.110 
5. Перевірка первинного сприймання казки. 
- Про що розмовляли жовта і блакитна барва?
 - Що вони зробили?
 - Який колір вони утворили разом? 
- Про що це нагадало Марійці?

Найбільший український прапор, який був намальований, з'явився в Києві в червні 2014 року. Волонтери на Оболонській набережній розмальовували величезну ділянку бетонного укосу набережної в кольори прапора України. В акції взяли участь тисячі киян. 
 Найбільшим прапором України 30 на 45 метрів (1350 м²), занесеним у Книгу рекордів України, є "Донецький прапор", пошитий вдовою донецького шахтаря, пенсіонеркою Марією Бєлятковою 23 серпня 2007 року. 
 14 березня 1990 року у Стрию, першому з українських міст, піднялин аціональний прапор над будівлею міської ради. Це був перший випадок публічного підняття українського національного прапора над офіційною установою.



20.05 Перевірка навичок читання
Шановні батьки!Я розумію,що читати з екрану телефона,або комп'ютера важко. Але ми заручники обставин.Спробуйте перевірити  темп читання дитини за 1хв.Цифри-це кількість прочитаних слів.






26.06 Повторення вивченого.

1.Прочитай,вибери правильну відповідь після тексту



2.Послухай казку


Чого навчив ведмідь звірят?







Комментариев нет:

Отправить комментарий