українська мова(письмо)


Написання малої букви щ.

Букві Щ сказала Ш:
—Ти стрибаєш, як лоша.
Я на тебе дуже схожа,
Хоч стрибати так не можу.
— А відгадка тут проста:
Я з хвостом,
Ти — без хвоста.



Прочитай:
Кущ, щука, хрущ, щілина, щиглик, ліщина, площа, щастя, лящ, щебіт, щока, щавель, ящірка, Батьківщина.



1.    Вивчи вірш.
Щука вчила щученя
Зуби чистити щодня:
-      Швидко щіточку бери,
Не лінуйся, гарно три.
Зуби треба берегти,

Ми ж бо щуки – я і ти.



   2 Попрацюй в зошиті з письма ст.36



3.  Встанови межі слів і запиши речення.
Морозщипаєнісіщоки.
Щебечещигликукущах.


Написання великої букви Щ

Прочитайте:










Сьогодні ми напишемо велику літеру Щ





Жовта точка - місце,з якого потрібно починати написання букви

Попрацюй в зошиті ст.37

Спиши слова :
(у зошит в косу лінію )

Щока  Щітка  Щука  Щастя  Щавель

Спиши речення:
  
Щука хвостик в річці мила.






19.03 Написання малої букви ф, слів з нею.Побудова звукових моделей слів


1.  Гра "Впіймай звук [ф]".

Фурчить, блищить на різні фарби
Фонтан веселий у садку.
В нім водить флот легкий та гарний
Федорка в білім фаргушку. (Н.Забіла)

2.  Вправляння у правильній вимові звука [ф].


Фа фа фа фу фі фу фе фе фе фо фи фи

Фара,фікус,фокус,футбол,

3.  Звуко-буквений аналіз слів "фара ", "флот ".
       
      4.Яка модель відповідає слову:



   5.Назви звуки:

   

6. Показ і пояснення вчителем написання букви "ф".
Маленька буква " (еф) складається з лівого овала, прямої похилої по­довженої палички і правого овала.
Пишемо овал і, як у буквах а, д, ведемо вгору до верхньої рядкової лінії. Не відриваючи руки, ведемо вниз пряму похилу подовжену паличку до міжрядкової лінії, повертаємося вгору, вище середини висоти рядка заокруглюємо праворуч угору до верхньої рядкової лінії, і вниз, поступово заокруглюючи, біля нижньої рядкової лінії закруглюємо ліворуч і вгору. Пишеться під лічбу і-раз-і, два-і, три-і.





7.Робота в зошиті ст.38






20.03
 Аналіз складових елементів та написання великої букви  Ф.


1.– Для написання великої букви Ф між міжрядковою та верхньою рядковою лініями пишемо овал, який закінчується на міжрядковій лінії. Звідси ведемо пряму, похилу подовжену лінію, яка на нижній рядковій лінії заокруглюється. Потім пишемо останній елемент, подібно до останнього елемента рядкової букви ф.

Перегляньте :


– У яких словах пишеться велика буква Ф?(Імена,прізвища,по батькові,назви міст,початок речення)
– Назвіть чоловічі імена на [ф], [ф’]. (Федір, Філарет, Федот, Флор, Фока, Фадей, Фенікс, Феофан, Фома, Филимон)
– Назвіть жіночі імена на [ф], [ф’]. (Фаїна, Федора, Флора, Феоктиста, Феодосія, Фросина, Феона)
– Доберіть назви міст на [ф], [ф’]. (Феодосія, Фастів, Флоренція)


2.Прочитай:


3. Прочитай і доповнити речення.(усно)
Федір та Фелікс люблять грати у ___________. А Федорка та Христинка люблять малювати _____________ та _____________.

4.Попрацюй в зошиті ст.39
Спиши:  Фаїна і Федора малюють фіалки.  Федір грає у 
футбол.



24.03 Виконання аналітико-синтетичних вправ щодо написання слів,речень.


1.Подумай:



2.Пригадай:



3.Спиши:


   Ще зима. Усе навколо біле. А калина чер­вона. Сидить щаслива Гафійка біля віконечка.Фіранку відсунула і милується калиною. Снігурі  ласують смачними ягодами.


Попрацюй в зошиті:

ст.40
Доповни речення. Використай слова для довідки: травицю, хустинці, гостинці, водицю,ряску,казку.






25.03

Відтворення тексту за допомогою слів для 

довідки. Узагальненнязнань про питальні та

розповідні речення.


Спиши,встав пропущені слова:


      Ще дмуть холодні ... .  Ліси й поля вкриті снігом.  Лютий ще морозить, ще крутить завірюха. Але з кожним днем сильніше пригріває ... .  Гучніше щебечуть ... . Весна не за горами. 

Слова для довідки: сонце,вітри,синиці
2.попрацюй в зошиті ст.41








26.03 Побудова звукових моделей слів   з апострофом. Написання числівників з апострофом(без уживання терміну)




 Порівняй вимову:
вя,   в' я,   вє,     в 'є,    вю,    в' ю.
пя,   п 'я,   пє,    п' є,    пю,    п' ю

бя ,  б' я,   бє,     б 'є,    бю,    б 'ю

мя,   м' я,  мє,    м'є,     мю,    м' ю

 
вя [=  о]  [в'а ]          в' я      [-   =   о]  [ в й' а]
бя [=  о]  [б'а ]          б' я      [-   =   о]  [б й' а]
  
Щоб приголосний був твердим,
Апостроф ставлять поруч з ним
Цей знак у тих словах стоїть, 
Де далі йдуть Я, Ю, Є, Ї

Попрацюй в зошиті ст.44-45








27.03 Написання слів зі звуками [дз] [дз']

Звуки [дз], [дз’] на письмі позначає сполучення букв дз Зверніть увагу!
















[дз], [дз'] -один звук записаний 2 буквами

В слові дзвін - 5 букв:д, з, в, і, н ,   
                        але 4 звуки:[дз],[в'] [і] [н]


дзвін [-  =  о  - ]

Побудуй звукові моделі слів:  дзиг'а,  г'удзик

Попрацюй в зошиті ст.46-47
На ст.47 потрібно вставити пропущені слова з довідки (під текстом)








07.04 Написання слів зі звуком [дж].Складання і записування речень.


















! Так переносити не можна:ход-жу,кукуруд-за
Перенось так:  хо-джу,кукуру-дза





Попрацюй в зошиті ст.48,49






08.04 Подвоєння букв для позначення на письмі збігу однакових приголосних




1.Попрацюй у зошиті ст.50-51


2.Виписати слова з подовженими приголосними.
Читання, життя, Катя, волосся, Вася, суддя, обличчя, зілля, галуззя, Ілля, Галя








10.04 Запис слів у алфавітному порядку.Списування слів поданих друкованим шрифтом.


За алфавітом розміщують слова в довідниках, словниках, енциклопедіях, складають списки людей, різні каталоги тощо. Це полегшує знаходження потрібної інформації.
Розташовуючи слова за алфавітом, ураховують не тільки перші букви, а й усі наступні. 




Алфавіт тобі допоможе виконати завдання

1.Запиши слова в алфавітному порядку: 
Я думаю, ти здогадався,що першим буде слово, яке починається літерою а, наступним -б .....,
а далі тобі допоможе абетка

 Дорога, ворона,абетка, грім, білочка,ґудзик,екран,заєць,єнот,жук.


2.Попрацюй в зошиті ст.42,43,54


на ст.43 посели в хатинки літери в алфавітному порядку







13.04 Утворення та запис слів у однині та множині( без уживання термінів). Встановлення відповідності між родовими та видовими назвами слів.

1.Переглянь:





2.Запиши за зразком:

       Один                                Багато
 М'яч                                    М'ячі
 Ручка                                  ...
 Зошит                                 ...
 Олівець                               ...
 Альбом                               ...
 Фарба                                  ...
  Книжка                               ....

Яке слово зайве?  Чому? (М'яч-іграшка)
3.Запиши за зразком:
             калина, ліщина, смородина  - це кущі
             помідор, огірок, капуста,    - це ...

             ялина, верба,   береза - це ...
4.Попрацюй в зошиті ст.55 
Відповіді:
1 завдання:(книга,слід,миші,ліжка)
2 завдання:(комахи, ....)





15.04. Узагальнення знань та уявлення про склад; про співвідношення між звуками і буквами у складі ,слові;про поділ слів на склади під час переносу їх частин в інший рядок.

1.Переглянь:






















16.04 Відтворення та запис деформованого речення.Велика буква у кличках тварин ,іменах людей.У назвах міст, сіл, вулиць, річок.
 
1.Переглянь:




2.Запа'мятай:




3.Спиши. Підкресли велику букву в словах.

Місто Харків, село Березівка, річка Десна, вулиця Шкільна,сусідка Олена Петрівна, котик Мурчик, пес Сірко.

4. Перестав слова так,щоб утворились речення.Запиши ці речення .

Зразок: Казки маленькі,а розуму в них багато.









17.04 Утворення словосполучень з прийменниками на, у, в. Формування культури оформлення письмових робіт. Написання слів та речень (на 3-4 слова )під диктування.


1.Спробуй вставити коротенькі слова на, у,  в ,утворивши словосполучення(усно):

Хмаринка   ...  небі
Хліб           ... столі
Жабка         ... болоті
Плаває        ... річці
Сидить      ...  стільці
Ховається   ...  нірці


Попрацюй у зошиті ст.58


 



   22.04 Складання та запис речень за малюнками з уживанням службових слів. Розвиток уявлень про службові слова.







Склади речення за схемами,використовуй службові слова(на,в у,під ,до,по)
Зразок. Родина прийшла до цирку.Запиши 5 речень.
















23.04 Аналіз друкованого тексту.Розрізнення слів, які відповідають на питання що? хто? Побудова і записування речень.

1.Спиши текст:



Склади речення і  одне запиши:




Подумай до яких слів ти б поставив питання що?,а до яких питання хто?









24.04 Удосконалення вміння писати вивчені букви слова і речення з ними.

1.    Вивчи вірш.

На шляху шумлять машини,

Шурхотять і шепчуть шини:

Ш-ш-ш,  ш-ш-ш,

Куди їхати –  напиши.

Напиши велику і малу літеру Шш

зроби звуковий аналіз слів: шлях, щука(чому кількість 

букв однакова,а звуків різна?)

 Зразок: щока   - - о - о    4 букви, 5 звуків 
  
2.  Добери загальні  назви і запиши.

Шуба, шапка, штани, шаровари - …. .
Черешня, вишня, груша - … .

Ромашка, волошка, конюшина - … .

Слова для довідки: (дерева,одяг,рослини)

3.  Встанови межі слів і запиши речення.(розділи слова)

Шураприйшлаубібліотеку.

МишкопрочитаввіршіТарасаШевченка.




    



28.04Удосконалення вміння писати вивчені букви слова і речення з ними.




1.Напиши рядок  великої і малої літери л ( з'єднавши їх) :Лл 
1.  Написати під диктовку склади.
Ла, ли, мли, вло, млі, лу, нлу, ва, вла.

2.  Списати речення.
Аліна мила малину. А Ліна – лимони.

3.  Списати слова, позначити голосні звуки кружечком (внизу під голосним простим олівцем).

Лин, віл, він, нам, вал, вів, мило, мова,

вона, воли, вони, мама, лава, нова,

вила, млин, вовна, вивів, налила, 

новина, манна, ванна, ламала, малина.


Підказка:
(букви,які позначають голосні звуки:а,у,и,і,о,е,я,ю,є,ї)




29.04    Удосконалення вміння писати вивчені букви слова і речення з ними.


1.Напиши рядок великої і малої літери Р р
   2.  Спиши речення 
Маринка і Полінка рвали моркву.
Ліна поливала ріпу.
Максимко рвав кроликам рослини.
3.  Утвори зі складів слова і запиши.
Со  ка  ро,  ва  ро  ко,  ли кро ки,  лик рав,
ка  ру,  ка  ро  ни  ма,  ки  ра.  (зразок :сорока)
4.  Вивчи скоромовку. І запиши її.
Три дроворуби у трьох дворах дрова рубають






04.05 Повторення .Підготовка до списування тексту. Утворення слів за зразком.


1.  Випиши слова з літерою ж

Лижі, хлопчик, журнал, морж, Василько, 

книжка, оповідання, журавлі, жолудь, 

ложка, мороз, жабеня, стежка, мило, 

жоржина.

2.  Спиши  речення.

Женя живе у Житомирі. Разом із друзями 

він був біля моря. Подорож усім дуже 

сподобалася.

3.    Утвори слова.
ка жа лю, чо к жу , жов й ти, ко шок жу


06.05 Побудова і записування речень.

Згадай:



1.Напиши рядок великої і малої літери Щщ
2.Напиши з'єднання:
ща,що,щу,щі,ще,щи,ущ,ещ,ищ,ащ
3.



07.05  Творення нових слів на основі запропонованих.
Згадай:





   1.Напиши рядок великої і малої літери Бб


2.  Утвори зі складів слова і запиши.
Буб ки ли, рис Бо ко,нок ві бар, ра бан 

ба, 

вар бук, та ро бо, сук бор, би ки ку, бід о, 

бер бо,  ба вер.
3.  Перестав слова і запиши складене речення.

Назар з прибирали в Борисом кімнаті.

4.  Вивчи скоромовку і запиши її.

Бабин біб розцвів у дощ,


Буде бабі біб у борщ.







08.05 Закріплення гігієнічних,технічних,
графічних правил письма,умінь складати розповідь за сюжетними малюнками.
Згадай,як пишеться буква Яя









   1.Напиши рядок великої і малої літери Яя

2.  Спиши, вставляючи пропущені букви.
Л.лька, Ілл., .линка, .лта, картопл., бур.к, .скравий, ма.к, тро.нда, ба.н, ро.ль, д.д., .ків, вал.нки, мор.к, д.тел.

3.  Продовж речення.

Одяг: …, …, …, … .

Шкільне приладдя: …, …, …, … .

4.    Вивчи скоромовку.

Яків довго «якав» -



Всім за того Якова якось ніяково.



13.05 Списування вивчених літер,слів і речень з ними.

Переглянь:


Пригадай ,як правильно поєднувати букви:




    1  Запиши склади: ле  те  не  зе  де  ем   ел   ея

2.  Запиши речення 
Он парк. Там клени, тополі, липи. Петро ловив метеликів. Лариса варила вареники. Пливе у морі пелікан.

3.  Спиши, вставляючи пропущену букву.
С.ло, в.сло,  л.л.ки, ок.ан, .кран, в.сна.

4.  Вивчи скоромовку.Спиши її.
Летів перепел перед перепелицею,

перед перепелятами.


15.05 Списування вивчених літер,слів і речень з ними.
Переглянь




Згадай як пишеться велика і мала літери Гг
1.Напиши рядок  великої і малої літери Гг.
2. Спиши слова зі ст.5(Буквар) написані внизу прописними літерами.
3.Спиши з букварика п'ять речень з тексту" На городі" ст.5




18.05 Списування вивчених літер,слів і речень з ними.
Переглянь











Пригадай,як з'єднувати букву Ґ з іншими літерами



1.Напиши рядок великої і малої літер  Ґ  Ґ 
2.Напиши з'єднання  Ґ у, Ґіа Ґ Ґе, Ґл, Ґв
3.Спиши зі ст.11 (Буквар) два речення , які записані прописними буквами.
4.Вивчи скоромовку зі ст.10
5.Запиши цю скоромовку.
6.  Спиши, вставляючи пропущені букви.
.ава,  а.рус,  .рунт, .ел.отали,  .анок,  

.удзик,   .валт. 




19.05 Списування вивчених літер,слів і речень з ними.
Контрольне списування.

Попрацюй за підручником (Буквар)
1.ст.14 Прочитай слова,з виділених складів склади нові слова,запиши їх
2.3.4.ст.14 Прочитай слова спочатку повільно,а потім скоромовкою
5.Прочитай текст "Пригадали" вголос
Контрольне списування.
6.Спиши 3-й і 4-й абзаци.(від слів:Білка сміливо брала....,до кінця тексту)




20.05 Повторення вивчених літер,слів і речень з ними.

Спробуйте написати диктант.








21.05 Повторення.  Поділ слів для переносу.
Щоб перенести частину слова в інший рядок,потрібно поділити це слово на склади.
Запам'ятай!Склад з однієї букви не переносимо! 
Наприклад:
Слово яблуко ділимо на склади; 
я - блу  -ко ,але в першому  складі лише 1 буква,тому переносимо так:
яблу - ко
Слово хвоя ділимо на склади: хво - я , але переносити це слово не можна!Здогадайся чому...



Переглянь:





Не розривай дж,дз!
Слово кукурудза ,ділимо на склади : ку  -  ку  - ру  - дза
Переносити можна так: ку- курудза, куку - рудза, кукуру  -дза
Слово посаджу, ділимо на склади : по - са -джу
Переносити можна так: поса-джу,  по -саджу
Запам'ятай :в слові стільки складів,скільки голосних.Складу без голосного НЕ БУВАЄ 

1.Вибери рядок,у якому всі слова поділені для переносу правильно.Запиши його.


Хо -дить,весе -лий ,бабус -я


Ходи -ть, весе -лий, бабу -ся

Хо -дить, ве-селий, бабу-ся


2.Поділи для переносу слова(якщо слово переносити не можна,запиши його без поділу):


Малята, бджілка, олень, карась, ялинка,Олесь, кольоровий,майонез




22.05  Повторення вивчених літер,слів і речень з ними.

Виконай 1 завдання письмово,2 і 3 усно





25.05  Повторення вивчених літер,слів і речень з ними.
1.Пригадай:






2.Напиши рядок великої і малої літери Чч
3.Напиши склади  : чу  уч  ча  ач  чі  іч  чи  ич че  еч чо оч
4.Утвори зі складів слова і запиши.
  та На ка лоч,  чик льот,  ка боч,  руч під ник,   до ка неч, ль чик па,   си ка Чер.

5.Попрацюй з підручником(Буквар ст.20)
Прочитай текст "Вечір".Спиши пурший абзац(5 речень)




1 комментарий: